zondag 22 juni 2008

4. Hoe overleef ik mijn vakantie?

Titel: Hoe overleef ik mijn vakantie in Frankrijk?

Schrijver: Francine Oomen

Illustraties: Annet Schaap

Lezersniveau: 12+

Aantal bladzijden:192

Korte inhoud:
Hoe overleef ik mijn vakantie gaat over een meisje, Rosa, op vakantie in Corsica, Frankrijk. Ze wil meer avontuur in de vakantie anders overleeft ze haar vakantie niet. Ze gaat op avontuur samen met een jongen en raakt verdwaald. Ineens weet ze helemaal niet zeker of ze haar vakantie nu nog zal overleven! In de bergen van Corsica komen ze nogal wat problemen tegen. Ook Pierre komen ze tegen en die lijkt ook een probleem, of toch niet?
Het eindigt allemaal in het ziekenhuis en met politie, mar hoe dat komt en waarom staat niet hier maar in het boek zelf.

Beoordeling geschiktheid: Het kan gelezen worden in 4 havo, maar ook in groep acht.
Beoordeling illustraties: Leuke tekeningen voor het beoogde beeldend effect. Niet heel erg nodig maar niet storend.

Eigen mening: Ondanks dat dit een meisjesboek is, is het toch een heel stoer boek en dus spannend. Veel gebeurtenissen en uitdagingen voor de hoofdpersoon. Vlot geschreven.

Geen opmerkingen:

Blogarchief