zondag 22 juni 2008

2. Ik schilder je in woorden

Titel: Ik schilder je in woorden

Schrijver: Hans Hagen

Illustrator: Willemien Min

Aantal bladzijden: 53

Lezersniveau: 12+

Korte inhoud:
Een dichtbundel voor twaalf jaar en ouder. Wat kan je daarvan verwachten? Als het gaat om de combinatie Hagen – Min een droogkomische en diepgaande samensmelting van tekeningen en woorden (precies zoals de titel doet vermoeden).
De tekeningen van Willemien Min zijn onlosmakelijk verbonden met de gedichtjes.
Veel gedichten waar (huis)dieren en andere natuurverschijnselen zoals regen en bomen in voorkomen, maar ook over rood staan 'Heilige sint geldautomaat uw macht is groot, nu sta ik echt schaamrood'.
En natuurlijk over de ontdekkingen en gedachtespinsels rondom seks en de gruwelijke gedachten aan ouders en seks. (Als ze in een film gaan vrijen zit mijn vader er verlegen bij zodat ik nauwelijks kan geloven dat mijn ouders samen mij).
Een leuke, verrassende gedichtenbundel die menig tiener inderdaad zal aanspreken, al was het alleen maar om de lollige tekeningen.

Beoordeling illustraties:
Hierboven al genoemd, passend bij het geheel, verrassend simpel en toch heel leuk!

Beoordeling geschiktheid:
Vanaf twaalf jaar prima geschikt, zeker als opstap om verder met poëzie kennis te maken.

Eigen mening: Leuk. Ik ben geen poezieliefhebber, maar dit was goed behapbaar, bij vlagen komisch en dan weer diepgaand.

Geen opmerkingen:

Blogarchief