zondag 22 juni 2008

4. O zo heppie

Titel: O zo heppie en andere versjes

Schrijver: Joke van Leeuwen. Joke van Leeuwen werd in 1952 geboren in Den Haag. Ze studeerde onder andere aan de Academie voor Schone Kunsten in Antwerpen. Ze publiceerde talloze gedichtenbundels, prentenboeken en leesboeken voor kinderen en won hiermee verscheidene prijzen.

Lezersniveau: 12+

Aantal bladzijden: 48

Korte inhoud:
De gedichten van Joke van Leeuwen maken je heppie! Dat zegt de titel al. Een kleine bundel vol met gedichten over dingen die je mee kunt maken, dwars kunnen zitten en die in je gedachten op kunnen komen. De “versjes” zijn kort en er staan leuke plaatjes bij. Als je dus romantisch over wilt komen voor je vriend(in), dan leer je een gedichtje van Joke van Leeuwen uit je hoofd: een gegarandeerd succes!
Eén van de gedichten luidt:
IK VOEL ME OZO HEPPIE,
ZO HEPPIE DEZE DAG
EN ALS JE VRAAGT: WAT HEPPIE
ALS IK EENS VRAGEN MAG,
DAN ZEG IK: HOE WAT HEPPIE,
WAT HEPPIK AAN DIE VRAAG,
HEPPIE NOOIT DAT HEPPIEJE
DAT IK HEP VANDAAG?

Beoordeling geschiktheid: Het lijkt simpel, maar is zeer zeker uitdagend voor twaalfplussers.

Beoordeling illustraties: Haar tekeningen passen perfect bij de versjes, of is het andersom? Ze tekent zelf en ook dat doet ze dus erg goed.

Eigen mening: Wat een taalvirtuoos is deze vrouw. Hier houd ik van, zeker met de tekeningen erbij, ik lig in een deuk!

Geen opmerkingen:

Blogarchief